Ofte stilte spørsmål

  • Klage
    Styret får stadig henvendelser fra beboere som ønsker å klage på en av sine naboer. Styret anbefaler alltid at beboere først forsøker å snakke sammen, før man kontakter styret om problemet. Det vil oppfattes som mer konfliktfylt å bli kontaktet av styret vedrørende det det klages på enn at man selv prøver å ordne opp … Les mer
  • Leie av lokaler
    Fra januar 2025 blir det ikke mulig å leie enkeltdager på helg, da blir det en pris for ei hel helg, fredag ettermiddag (tidligst fra klokka 18:00) til søndag klokka 22:00. Borettslaget har 2 selskapslokaler som kan leies ut til privatpersoner. Disse lokalene kan for eksempel benyttes til enkle selskap som konfirmasjon, dåp, bursdagsfeiringer, eller … Les mer
  • Når skal vaktmester kontaktes?
    For mange kan det være usikkert når vaktmester skal kontaktes eller involveres. Uavhengig av spørsmål om ansvar, skal vaktmester kontaktes ved problemer med følgene: –          Vannlekkasjer –          Tette (hoved)avløp –          Ventilasjonsanlegg –          Garasjeporter og garasjedører –          Inngangsdører –          Boder –          Porttelefon –          Vinduer –          Verandadør –          Lys i oppgang, bod og garasjer –          Feil eller mangler på bygninger/uteområdet/fellesareal –          Eventuelle andre forhold som krever øyeblikkelig handling Vaktmester vurderer hvert … Les mer
  • Nøkler / Avarn security
    Hvis du vil bestille flere nøkler kan dette gjøres her:https://tobb.no/for-deg/bestill-nokkel For de som bor i blokk, her er kontaktinfo for å få ordnet med innlåsing. For de som bor i rekkehus er det ingen avtaler og beboer må selv kontakte låsesmed. 24.08.21: Firmaet har nå endret navn til Avarn Security.
  • Refusjonsordninger
    SlukI følge vedtektene er sluk en del av vedlikeholdsplikten til borettslaget.Vi opplever at det kan være lurt å bruke et firma som er godt kjent med å jobbe i blokkleiligheter, fordi det ofte oppstår problemer ved meisling av sluk når man bruker firma som ikke har gjort tilsvarende jobber tidligere. Fremgangsmåte: Ved skifte av sluk … Les mer
  • TV / Internett
    Jeg kommer ikke på nett? Sjekke driftsmeldinger? Problemer med TV-signaler? Vi opplever av og til at beboere kutter fiberkabelen under oppussing, om man gjør det er det beboer selv som må betale for reparasjon. Dette koster i 2024 ca 5000 kroner. Det anbefales derfor å være varsom med fiberkabel. Har du problemer med TV og/eller … Les mer
  • Veileder for leie av lokaler
    Alternativ 1 – Registrere enkeltdag: Alternativ 1 – Registrere flere påfølgende dager: Fyll ut kontaktskjema: MERK: Lokalet må som hovedregel reserveres 2 dager i forveien, og maksimum 370 dager i forveien.
  • Vipps
    Borettslaget har egen Vipps.Man kan søke på Kolstadhaugen borettslag eller nummer #942749 Her kan man betale for leie av utleielokalene våre, avløpsåpner og garasjebrikke.Avløpsåpner og garasjebrikke fås hos vaktmester ved fremvisning av kvittering.