Om man opplever problemer med lading kan man se her om det er kjente problemer:
https://zaptec.statuspage.io/
Vi gjør oppmerksom på at deres borettslaget har driftsavtale med ChargeUp, så de kan kontaktes for fri support mellom 08:00 til 16:00, mandag til fredag. Det er også mulig å chatte med de og det kan du gjøre ved å trykke her.
03.10.24:
Vi vet at flere har problemer med lading – både inn og ute.
Den aller enkleste rette veien for slike problemer er om de meldes inn ‘live’, altså fra de som bruker laderen direkte. Da får hver enkelt lader en egen sak opp mot teknisk avdeling, som tar for seg slike fortløpende. Kontaktinformasjon til ChargeUp: tlf 932 77 000
Hvis dere opplever å ikke få hjelp ta gjerne kontakt med styret – vi trenger da informasjon om hvilken lader det gjelder, dato og hva som skjer.
Borettslaget har i dag 6 ladeplasser for elbil ute. 4 nede på den nederste parkeringen og 2 oppe ved tilhengerparkeringen. Disse kan benyttes av alle, men forutsetter selvsagt at regnr. er lagt inn i SmartOblat. Informasjon for å starte ladingen står på hver lader. Det er Type-2 kabel som benyttes, denne må du ha selv.
Det er pr. 15.01.2021 følgende priser som gjelder:
Oppstart: 15 kroner
Pr. kwh: 1,50
Etter 8 timer lading, kommer det en ekstra kostnad på 12 kr pr. time ved lading på felles ladere på parkeringsplassen.
Styret får stadig klager på at el-biler ikke flyttes når de er ferdig ladet, derfor er dette innført.
Det er ikke tillatt å lade el-bil på vanlig stikk i tun:
Å lade en elbil krever store mengder strøm over en lengre periode, noe en vanlig schuko-kontakt ikke er beregnet for. Gjentakende og langvarig belastning kan slite på kontakten og føre til varmgang – i verste fall brann. Å lade elbil med skjøteledning eller adaptere anbefales ikke når du skal lade elbilen hjemme.